fredag 9 december 2011

GÖTEBORG OCH JONSBORGS GATUKÖK

Fattar inte varför jag är så sämst på att skriva i den här bloggen? Skärpning fö helvede.

Sedan Ida flyttade till Göteborg har jag hälsat på henne tre gånger. Senaste gången var för knappt en vecka sedan och då kollade faktiskt jag och kamrat Linn in en lägenhet, så efter jul flyttar även jag till Götet. Känns sjukt att flytta hemifrån.. Oerfarentjej_92 typ. I alla fall, när jag har varit hos Ida så har vi såklart utforskat Göteborgs veganrestauranger och så.

En av mina favoriter är Jonsborgs gatukök som ligger på Avenyn, Kungsportsavenyn 39. Jag har alltid varit ett fan av tunnbrödsrulle och liknande rätter så det här stället är fan perfekt. Veganmenyn är himmelsk: Korv, burgare, tzay, vegbullar osv osv. Moset är veganskt och även dressingarna man får till. Jag och Ida testade vanlig burgare, baconburgare och tunnbrödsrulle. Priserna är okej också, en meny kostar kanske mellan 45 och 70 kronor.

Just nu håller Jonsborg på att byggas om och jag tror att gatuköket öppnar i vår igen, förhoppningsvis mycket större och så att man kan sitta inne och äta.




Haha okej, moset ser lite vidrigt ut, MEN DET VARE INTE OK?

Anna

Inga kommentarer: